Visina ulaganja koje zahteva pokretanje online biznisa?
/
/
Visina ulaganja koje zahteva pokretanje online biznisa?

Jedna od glavnih stavki u procesu planiranja online biznisa je početni kapital, što je ujedno i njegova prednost. Jer vam znatno manje novca treba za ulaganje u biznis koji ćete voditi online nego za biznis koji bi ste fizički vodili. Bilo da započinjete novi posao od nule ili prebacujete postojeći na web, vaša ulaganja smanjiće se na minimum. Od početnog kapitala oduzmite novac za najam prostora, trebaće vam manji broj zaposlenih, troškovi čišćenja, potrošnih kanelarijskih materijala, itd. Umesto toga, plaćaćete zakup domena i hostinga, što je znatno manja novčana suma od zakupa prostora, plata i ostalih poreza i doprinosa.

Kao što smo već naveli u članku o prednostima online biznisa, online poslovanje vam može biti primarni izvor novca kome ćete posvetiti puno radno vreme, ili posao koji ćete raditi u slobodno vreme, kada završite sa svojim glavnim poslom. U oba slučaja, manje novca ćete odvajati za njegovo održavanje.

Osnovna ulaganja:

  • Domen
  • Hosting
  • Izrada sajta

Domen

Domen je adresa vašeg sajta, odnosno ime vašeg biznisa na webu ( mojposao.com ). Ono treba verno da predstavlja vašu poslovnu aktivnost ili sadržaj. Domen se lako može registrovati i ne košta mnogo ( neka prosečna cena za godinu dana je oko 10€ ). I to na dva načina:

  • direktno u registru domena ili
  • preko hosting kompanije.

Uobičajeno je da hosting kompanije registruju domen u sklopu hosting paketa koji kupujete. Ta usluga se nudi da biste vi, kao korisnik, mogli sve da obavite na jednom mestu.

Kada registrujete domen, iznajmljujete ga na godinu dana ( može i na duži vremenski period, ali ne i zauvek ). Na isteku registracije domena, morate ga obnoviti. Ukoliko to ne učinite, vaš domen postaće dostupan drugim ljudima.

Ukoliko je vaša target grupa klijenata fokusirana na lokalno tržište najbolje je da kupite .rs domen. Cena ovog domena je oko 10€ godišnje. Ujedno to je i najjeftinija opcija.

Ukoliko ste ipak zainteresovani da poslujete i na lokalnom i na inostranom tržištu bolja opcija je da imate .com domen, ili da zakupite više domena. Cene .com i ostalih domena mogu varirati. Možete proveriti cenu željenog domena ovom linku.

Domen bi trebalo da bude prepoznatljiv, da odgovara sadržini sajta koji predstavlja, i da se lako pamti.

Registracija domena

Šta je Web Hosting?

Da biste uopšte mogli da postavite svoj sajt na Internet, potrebno je da iznajmite prostor na serveru od hosting provajdera – firme koja se takvom vrstom usluga profesionalno bavi. Vi u tom slučaju iznajmljujete prostor na jednom od njihovih servera, a oni su zaduženi za to da vaš sajt uvek bude na Internetu, 24 sata dnevno, 7 dana nedeljno.

Ima više vrsta servera, od kojih su sledeći najčešće u ponudi i šta svaki od njih podrazumeva:

Besplatan prostor na serveru ( Free hosting ) – Ukoliko samo želite da objavite svoj sajt bez dodatnih troškova, znajte da postoje servisi koji prostor na svojim serverima nude besplatno. To su neki blogerski servisi i Internet zajednice. Na primer:

  • WordPress.com
  • Blogger.com
  • Geocities.ws
  • Tripod.com

Medjutim, ova opcija nije preporučljiva, jer ima mnogo mana:

  • Dosadni reklamni baneri i popup prozori
  • Ograničenja tipa sadržaja koji možete objavljivati
  • Ograničena kontrola nad prelomom strana, navigacije i izgledom sadržaja
  • Ne dobijate svoje ime domena
  • Nepogodna za poslovne i sve ozbiljnije web lokacije

Deljeni Web Serveri ( Shared Hosting ) – Potrebe većine korisnika se upravo dele na deljeni web server. Ugošćavanje sajta na ovom serveru podrazumeva da mnogo korisnika i web lokacija deli prostor na jednom fizičkom server. To naravno ne znači da neko drugi može pristupiti vašem sajtu. Ovde vam se dodeljuje prostor i uslovi njegovog korišćenja za izvesnu mesečnu ili godišnju sumu novca. Većini korisnika ovi uslovi odgovaraju, ali ako spadate u napredne korisnike, verovatno će vam biti ponudjena mogućnost prijavljivanja na namenski server.

Namenski Server ( Dedicated Server ) – Namenski server omogućava da imate ceo server samo za sebe. Kada vam hosting provajder iznajmi namenski server, obeležiće ga, brinuti o tome da neprekidno radi, ponogo ga pokrenuti ako treba, ali ostalo zavisi od vas – što je i dobro i loše. Na serveru možete instalirati šta želite, ali ako on zbog toga prestane da radi, za popravku ćete morati sami da se pobrinete.

Naravno, mi sve ove korake možemo završiti umesto vas. Samo je potrebno da nam kažete par bitnih informacija i prepustite ostatak procesa nama.

Izrada sajta

Izrada sajta, a koliko će to mene da košta? – jedno je od najčešćih pitanja koje dobija svaki web dizajner. To je ujedno i pitanje na koje web dizajneri ne znaju kako ili odakle pre da počnu da odgovaraju, jer je određivanje cene izrade sajta složeno. Cena izrade web sajta zapravo zavisi od niza faktora i od individualnih potreba svakog klijenta ponaosob.

Na našem tržištu, cene izrade WordPress sajta kreću se od 300e pa naviše. Naravno pričamo o kvalitetnoj izradi sajta, ne uzimajući u obzir kolege koje su tek počele da se bave ovim poslom, pa niskom cenom žele da privuku klijente. Takvi sajtovi uglavnom vam neće dugo trajati i neće biti kvalitetno napravljeni.

Ukoliko želite besplatnu detaljnu procenu izrade sajta, možete popuniti jednostavan upitnik na Kontakt strani. Dobićete mejl procene u roku od 24 sata, na osnovu koga možete odlučiti dalje korake.

Dodatna ulaganja koja će znatno pogurati vaše poslovanje na bolje:

  • Marketing
  • SEO Optimizacija
  • Održavanje sajta

Marketing

Tradicionalni marketing je svakog trenutka sve manje efikasan. Reklame na TV-u, radiju ili u novinama dosta koštaju i ne daju željene rezultate. To je zato što tržište na kome plasirate svoje proizvode ili usluge nije isto kao do pre par godina. Zato se sve više firmi okreće internetu kao novom i uspešnijem načinu reklamiranja.

Ljudi za potrebnim informacijama uglavnom tragaju na internetu, i ako želite da vas primete i izdvoje od konkurenata morate im pružiti sadržaj koji je koristan i zabavan u isto vreme. Obezbedite svojim posetiocima zaista koristan sadržaj koji će im pomoći u rešavanju problema. Na taj način se predstavljate kao ekspert u svojoj oblasti i pokazujete da brinete o svojim mušterijama.

Internet marketing možemo opisati kao upotrebu kanala zasnovanih na webu za promociju i reklamiranje kompanije i njihovih brendova. Preduzeća mogu da koriste različite kanale, uključujući pretragu, društvene mreže, e-poštu, i još mnogo toga.

Internet marketing pomaže vašem biznisu na nekoliko načina pružajući:

  • merljive načine za praćenje performansi različitih strategija i kanala oglašavanja
  • dragocene podatke za poboljšanje performansi strategija, kao što su oglasne kampanje
  • efikasne načine za privlačenje potencijalnih kupaca i ostvarivanje konverzija
  • samostalno određivanje budžeta za pokretanje reklamene kampanje, strategije
  • uvid u korisničke podatke radi poboljšanog ciljanja željene publike i boljih promotivnih napora

SEO Optimizacija

SEO je skraćenica iz engleskog naziva Search Engine Optimisation – što znači proces dizajniranja, pisanja, kodiranja, programiranja i skriptovanja vašeg sajta u cilju boljeg rangiranja na pretraživačima. SEO ima zadatak da se kroz niz akcija obezbedi da sajt lakše dospe do strana Gugla i drugih pretraživača za ključne reči koje smo definisali, a koje su u vezi sa sadržajem koji sajt nudi.

Zašto je SEO toliko važan?

Veoma veliki procenat ljudi koji nešto traže na internetu pretragu vrši pomoću pretraživača. Izbacivanjem rezultata na pretraživaču skoro 90% ljudi pregleda samo prvu ili drugu stranu rezultata pretrage. To je razlog zašto postoji SEO. Cilj je da što boljom optimizacijom postignete visok rang na pretraživačima (eng. search engine results page, SERP), a samim tim dobijate mnogo novih posetilaca.

Šta je organski SEO?

Ovo je fraza koja se koristi kako bi se opisao čitav proces rada u cilju postizanja što boljeg rangiranja na pretraživačima. Ovaj proces podrazumeva primenu i implementaciju mnogobrojnih pravila koja propisuju pretraživači kako bi se sajt na prirodan način pozicionirao u pretrazi.

Neke od organskih tehnika su pisanje kvalitetnog i relevantnog sadržaja, analiza ključnih reči i upotreba odgovarajućih ključnih reči u tekstu (i kontekstu), građenje linkova itd.

Održavanje sajta

Šta je održavanje web sajta, šta obuhvata?

Održavanje sajta obuhvata veoma širok spektar stručnih radnji. To su instalacija novih verzija platforme i funkcionalnih delova, redovan backup, praćenje funkcija tih delova i sistema u celini, briga o bazi podataka, uklanjanje nastalih sistemskih grešaka, rešavanje padova sistema, osvežavanje sistema zaštite, uklanjanje posledica eventualnih napada, povremeni redizajn, modernizovanje, ažuriranje, dakle sve ono šta je posao jednog webmastera.

Da li je održavanje web sajta potrebno?

Šteta je velika ukoliko dodje do prestanka rada sajta. Sajt postaje “nevidljiv” i potpuno beskoristan za vlasnika i njegove klijente. Kada se desi da sajt prestane sa radom, nije izgubljeno samo ono što je u sajt uloženo, već i šansa da web sajt pravi vlasniku posao i donosi dobit. Ukoliko sajt nije backup-ovan, može doći i do totalnog gubitka sadržaja sajta. Zato je važno praviti redovne backup-e, ažurirati elemente sajta na vreme i posvetiti veliku pažnju na njegovu zaštitu.

Samo redovno, stručno i profesionalno održavan web sajt može biti funkcionalan i isplativ. Prirodno je da se teži ostvarivanju što većeg obima i kvaliteta usluga uz što manje troškove. Medjutim, pri tome moramo biti svesni da upravo zbog slabog, jeftinog ili nestručnog održavanje sajta, nastaju nepotrebni troškovi.

Share this post

There are no comments

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart