Kako rešiti 500 Internal Server Error?
/
/
Kako rešiti 500 Internal Server Error?

Da li vidite Internal server grešku umesto sajta? Ova greška je jedna od nejčešćih na WordPress sajtovima. S obzirom na to da ne odaje nikakve dalje informacije i uzrok, može biti frustrirajuća za mnoge početnike. Podelićemo sa vama jednostavne korake kako je otkloniti.

Šta izaziva 500 Internal Server error?

Ova greška nije specifična za WordPress već se može desiti na svakom drugom sajtu. Što se WordPress-a tiče, uglavnom je uzrok neažuriran plugin ili tema, nepotpuno ažuriranje koje je dovelo do polovičnog koda, ili nekompatibilnost izmedju plugina ili plugina i teme. Takodje može biti izazvana lošim kodom u .htaccess fajlu, lošom konfiguracijom PHP-limita, kao i greškama u osnovnim WordPress fajlovima. Takodje, ova greška se može prikazivati samo na /wp-admin strani, ali ne i na početnoj.

Koji su prvi koraci?

Kako bi ste došli do uzroka greške, potrebno je da omogućite debug.log fajl tako što ćete zameniti sledeću liniju koda u wp-config.php fajlu:

define( ‘WP_DEBUG’, false );

sa ovim:

define( ‘WP_DEBUG’, true );
define( ‘WP_DEBUG_LOG’, true );
define( ‘WP_DEBUG_DISPLAY’, false );

Zatim pogledajte debug.log fajl koji se nalazi u public_html > wp-content folderu, i potražite Fatal error. Ukoliko vidite nešto tipa:

[05-Feb-2019 13:38:17 UTC] PHP Fatal error:  Allowed memory size of 41943040 bytes exhausted (tried to allocate 65536 bytes) in /home/username/public_html/wp-content/plugins/everest-forms/includes/class-evf-log-levels.php on line 14
[05-Feb-2019 13:39:33 UTC] PHP Fatal error:  Allowed memory size of 41943040 bytes exhausted (tried to allocate 32768 bytes) in /home/username/public_html/wp-content/plugins/jetpack/locales.php on line 236

To znači da je taj plugin napravio problem. U ovom slučaju dva – everest-forms i jetpack.

  • Napomena – Ukoliko vidite Warning ili Notice, to nije greška, već samo napomena za developere.

Šta dalje?

Kako bi ste omogućili pristup sajtu, potrebno je da ova dva plugina onesposobite. To ćete uraditi tako što ćete se ulogovati na back-end sajta koristeći FileZillu ili direktno na server, i odatle deaktivirati plugine koji izazivaju problem. To možete uraditi tako što ćete promeniti naziv plugina, npr: Jetpack > Jetpack-OLD.

Sada su plugini deaktivirani, ali vi ih i dalje možete videti u WordPress dash-u (slika 1.). Odatle možete pogledati koja je verzija plugina u pitanju (slika 2.). Ukoliko postoji novija verzija, savetujemo da se ona i instalira. Prvo je potrebno da izbrišete stari plugin (slika 3.), a onda instalirate novu verziju sa https://website.com/wp-admin/plugins.php strane (slika 4.).

slika 1.

slika 2.

slika 3.

slika 4.

Šta ukoliko je plugin koji stvara problem premium?

Ukoliko je plugin premium, samo poslednji korak se razlikuje. Prvo je potrebno da sačuvate poslednju verziju plugina na svoj kompjuter sa sajta sa kog ste ga kupili. Potom, otvorite https://website.com/wp-admin/plugins.php stranicu, odatle idite na Add new/Dodaj novi, pa na Upload/Otpremi (slika 5.).

slika 5.

„Ne postoji novija verzija plugina, verzija koju koristim je iz 2017e godine.“

Ako se desi da plugin koji izaziva problem nema noviju verziju, a verzija koju ste koristili je stara nekoliko godina, onda je najbolje rešenje da nadjete zamenu. Starije verzije plugina i tema mogu biti laka meta hakera, što je još jedan razlog da se nadje zamena.

Proverite .htaccess fajl

Da bi ste bili sigurni da grešku ne izaziva ovaj fajl, potrebno je da ga onesposobite tako što ćete ga preimenovati u nešto tipa – .htaccess.old. Da bi ste preimonovali ovaj fajl, potrebno je da se ulogujete na sajt preko FTP konekcije ili direktno na server. Ovaj fajl nalazi se u glavnom folderu sajta, kao i wp-content.

Kada ste preimenovali fajl, pokušajte da pristupite sajtu. Ukoliko je greška otklonjena, potrebno je da generišete novi .htaccess. Kako bi ste to uradili, potrebno je da odete na Settings/Podešavanja > Permalinks/Stalne veze i samo kliknite na Sačuvaj (slika 6.).

slika 6.

Povećavanje PHP limita memorije

PHP limiti govore sajtu koliko može da povuče resursa sa servera u odredjenom trenutku. Neke teme i plugini zahtevaju više resursa od drugih. U zavisnosti od servera koji koristite, ovi limiti se mogu korigovati.

Prvo je potrebno, kao i prethodnih puta, da se logujete na sajt putem FTP konekcije ili direktno na server. Odatle napravite novi fajl i nazovite ga php.ini. U ovaj fajl upišite i sačuvajte sledeće linije koda:

memory_limit = 1024M
max_execution_time = 5000

Menjanje WordPress core fajlova

Ukoliko ništa od gore navedenog nije pomoglo, pokušajte da zamenite osnovne WordPress fajlove. Ne brinite, ovo nikako neće uticati na sadržaj sajta. Ukoliko želite da instalirate istu, ali svežu, verziju WordPress-a koju već koristite, nadjite version.php fajl u public_html/wp-includes folderu. Ovaj fajl odmah na vrhu ima ispisan broj verzije. Da bi ste našli istu verziju online otvorite sledeći URL na Google-u – https://wordpress.org/download/releases i potražite. Sa istog sajta možete skinuti i poslednju verziju WordPress-a.

Sačuvani fajl WordPress-a ekstraktujte na desktop ili folder vašeg izbora, zatim prebacite nove fajlove na server (slika 7.).

slika 7. – FTP

Ukoliko ni jedan od gore navedenih koraka nije pomogao, znači da je otklanjanje greške malo kompleksnije. U tom slučaju možete kontaktirati hosting support, ili nas na support@differentview.rs.

Ukoliko vam se dopao ovaj tekst, i želeli bi ste da pročitate još neko korisno štivo, pišite nam sa idejama na support@differentview.rs.

Share this post

There are no comments

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart