Kako povezati sajt sa Google Analitikom?
/
/
Kako povezati sajt sa Google Analitikom?

Ukoliko želite online posao da podignete na viši nivo, možete se poslužiti Google Analitikom. Lako ju je povezati, a benefiti koje nudi su od ključne važnosti za razumevanje vaše publike.

Zašto je Google Analitika važna?

Pogotovo je važna za blogere i e-commerce sajtove, jer se ceo koncept deljenja sadrzaja i zarade svodi na što veći broj pregleda, na dobro poznavanje publike, i deljenje materijala i proizvoda koje ih zanima.

Ko posećuje vaš sajt?

Ovaj deo Google Analitike vam govori sa kog geografskog područja osobe posećuju vaš sajt, sa kog browsera, i ostale važne podatke, kao što su rezolucija ekrana, koj jezik koriste, i slično.

Ove informacije su jako korisne, pogotovo kada postavljate novi sadržaj na sajt, ili redizajnirate stari. Znaćete na koje uredjaje da se fokusirate (odakle vas najviše ljudi posećuje), i na taj način ćete biti sigurni da će vaš sajt biti prilagodjen.

Šta oduzima najviše fokusa posetiocima sajta?

Možete steći uvid u to koje strane su najposećivanije, kao i koliko vremena su posetioci proveli na istim. Još jedna važna informacija je koliki je procenat ljudi koji napuste sajt nakon inicijalne posete, bez daljeg „surfovanja“. Tako ćete saznati na koji deo sadržaja se treba fokusirati, a koji treba izbegavati.

U koje vreme je sajt najposećivaniji?

Na osnovu toga u koje vreme je najveći broj posetilaca na sajtu možete birati isto vreme za objavljivanje sledećeg posta ili proizvoda. Ukoliko vremenska zona nije ista, možete podesiti automatsko objavljivanje u odredjeno vreme.

Kako ljudi pronalaze vaš sajt?

Možete saznati i odakle su ljudi došli na vaš sajt – preko direktne pretrage na Google-u, preko Instagrama, Facebooka, i slično. Na grafikonu je jasno prikazan procenat, tako da u svakom trenutku znate odakle dobijate najviše poseta.

Ukoliko je, na primer, u pitanju Facebook, onda ćete znati kakav sadržaj da pripremate, ukoliko ulažete u reklame, onda i da odvojite najviše budžeta na Facebook reklamiranje.

Kako napraviti nalog i povezati sajt sa Google Analitikom?

Prijava i pravljenje naloga je besplatna. Samo je potrebno da imate Gmail ili Google nalog. Prvo je potrebno da posetite Google Analytics sajt gde će vam biti ponudjeno da se ulogujete sa Google nalogom.

Ukoliko već imate Google ili Gmail nalog, možete se odmah ulogovati. Ukoliko nemate, možete odmah napraviti novi.

Nakon što se ulogujete sa Google nalogom pojaviće se prozor sličan ovom ispod. Tu ćete se ulogovati na Google Analitiku sa Gmail nalogom.

Nakon toga, tražiće vam da unesete korisničko ime – to može biti bilo koje ime koje vama odgovara. Mi obično stavimo ime firme, npr. Different View.

Sledeći korak – tražiće vam da izaberete izmedju 3 opcije: Web, Apps, ili Apps i Web. Izaberite Web.

Kada unesete korisničko ime, odvešće vas na sledeći korak gde je potrebno da unesete URL sajta, ime sajta, zemlju i vremensku zonu.

Nakon što ste uneli sve iznad, kliknite na Next. Tražiće vam da se složite sa Uslovima korišćenja i Politikom privatnosti, gde ćete kliknuti na I Agree kako bi ste nastavili. Prikazaće vam se kod koji ćete kasnije kopirati na sajt u zavisnosti od toga koji način odaberete.

Kako povezati WordPress sajt sa Google Analitikom?

Podelićemo sa vama 3 metode, od kojih je potrebno da odaberete jednu, kako ne bi došlo do preklapanja rezultata.

  1. MonsterInsights

Ovo je jedan od najpopularnijih Google Analytics plugina za WordPress, što govori brojka od preko 1 milion korisnika. Dostupan je kao besplatna i premijum verzija. Za pravljenje ovog tutorijala koristili smo besplatnu verziju.

Ukoliko želite premijum verziju plugina koja nudi praćenje WooCommerce prodavnice, autora, reklama i slično, proces povezivanja je isti.

Prvo što treba da uradite je da isntalirate MonsterInsights plugin. Nakon aktivacije, pojaviće se prozor koji će vas voditi kroz instalaciju i povezivanje sa nalogom koji ste prethodno napravili na Google Analytics sajtu.

Pitaće vas da odaberete tip sajta – Poslovni sajt, Blog ili Online prodavnica. Nakon toga pojaviće se dugme za povezivanje sa MonsterInsight-om.

Nakon toga, pojaviće se prozor sa kog ćete se ulogovati na Google nalog.

Sledeći prozor biće da omogućite MonsterInsight pluginu da se poveže sa vašim Google Analytics nalogom.

Poslednji korak je da odaberete nalog koji želite da pratite. Izaberite vaš sajt, i kliknite na Complete Connection. Biće potrebo neko vreme da Google Analitika prikupi informacije i prikaže ih. Dobra stvar je što ćete imati uvid u statistiku sa WordPress dash-a. Pronadjite Insights link i kliknite na Reports.

2. Insert Headers and Footers Plugin

Ovaj metod se koristi redje, jer nećete imati opciju dodatnih podešavanja, kao ni opciju praćenja rezultata sa sajta. Sada se vraćamo na Google Analytics kod koji ste dobili kada ste aktivirali nalog – kopirajte kod.

Instalirajte Insert Headers and Footers plugin i pronadjite ga na WordPress dash-u (Settings > Insert Headers and Footers). Kopirajte Google Analytics kod u Scripts in Header delu. Kliknite Sačuvaj, i to je to.

3. Povežite Google Analitiku kroz temu

Ovo je malo komplikovaniji način u odnosu na prethodna dva. Potrebno je dodati kod u fajlove teme, što i nije toliko praktično, jer će kod nestati ukoliko se tema zameni ili ažurira.

  1. headers.php fajl – Pronadjite ovaj fajl u folderu aktivne teme i dodajte prethodno kopirani kod sa Google Analitike tačno iznad </head> taga.
  2. functions.php fajl – Ukoliko dodate kod kroz ovaj fajl, on će automatski biti dodat na svaku stranu vašeg sajta.
<?php
add_action( 'wp_head' , 'wpb_add_googleanalytics' );
function wpb_add_googleanalytics() { ?>
// Paste your Google Analytics tracking code
<?php } ?>

Pregled izveštaja Google Analitike

Google Analitika nudi uvid u more informacija koje će vam pomoći oko marketinga, i daljeg razvijanja sajta.

Sa leve strane videćete 5 tabova koji su uvek tu. Klikom na bilo koji od njih, dobićete širu sliku rezultata:

  • Real-time – Kao što ime kaže, prikazaće vam trenutno stanje poseta na sajtu.
  • Audience – Pokazaće vam statistike posetioca kako bi ste bolje razumeli svoju publiku.
  • Acquisition – Odakle su došli vaši posetioci.
  • Behavior – Prikaz ponašanja posetioca na sajtu.
  • Conversion = Broj poseta/Broj akcija koje je posetioc trebalo da uradi na sajtu

Ukoliko vam se dopao ovaj tekst, i želeli bi ste da pročitate još neko korisno štivo, pišite nam sa idejama na support@differentview.rs.

Share this post

There are no comments

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart